zondag 17 maart 2013

"Lucky week"

Wat had ik deze week een geluksweek! Het begon vorige zondag toen de buurvrouw belde of ik geen oud ijzeren tuinsetje wilde? Hoeven ze me zeker geen twee keer te vragen, kan er helaas nog geen foto's van laten zien, want ik ben er nog niet om geweest. Wordt zeker vervolgt op mijn andere blog!

Mijn vriendin Ana had mijn paasverhaaltje gezien en vond dat ik er nodig eens een papa moest bijhalen. Ze liet me weten dat ze er één voor me had maar ik moest hem wel nog herstellen want de elastieken waren eruit. We hadden woensdag afgesproken en ik werd weer verwend met allerlei spulletjes voor mijn poppenkamers en... de pop met allerlei kleertjes bij. Thuis gekomen heb ik hem meteen een flinke wasbeurt gegeven de elastieken vernieuwd en de kleertjes gewassen. Toen begon ik de pakjes samen te stellen en zie hier de resultaten...



Dit is hem dan, het is een  "Petit collin " van Franse makelij en is 45 cm. groot. 


Het eerste kostuumpje was een matrozenpakje...




Daarna volgde een  Sinterklaaskostuum  helaas zonder mijter, of is het onze nieuwe Paus?
Ana heeft me ondertussen laten weten dat ze de mijter gevonden heeft.


En dan... was het een kok? Neen ik denk eerder een slager...


Jazeker, een slager kon hij meteen aan de slag met het leuke vleesmolentje dat ik ook van Ana kreeg.
Bedankt lieve Ana !


Daar bovenop moest ze mij nog een geschenkje afgeven dat Noëlle (klik hier) voor me gemaakt had. Het is een mini dienbladje met daarop een zeepdoosje en 2 kleine flesjes. Zij maakt prachtige miniaturen op schaal 1/12. Bedankt Noëlle.

Gisteren zag ik op een tweedehandssite twee mooie poppenwiegjes staan, het bleek niet zo ver weg te zijn, dus ik informeerde. Ik mocht ze komen halen voor 15 euro samen! 


Ben er meteen om gereden, dit zij ze dan. Het linkse wiegje is een oudje maar nog in heel mooie staat. Ik moet het wel nog een nieuwe bekleding geven. Het rechtse schat ik zo uit de jaren '70, het had nog de originele bekleding en heb ze deze morgen gewassen en er terug aangemaakt.


Het is helemaal in kant... is het niet mooi?


Ik plaatste er dit popje in, het is een OK kader pop gemaakt in China. (jaren '50). Kader poppen zijn makkelijk herkenbaar, ze zijn gemaakt van hard plastiek en hebben draaiende handjes en slaapoogjes. De ogen zijn verbonden met het tongetje die als de ogen open zijn in het iets geopende mondje (met twee tandjes) zichtbaar wordt.

Nog bleek het niet gedaan, toen ik deze morgen beneden kwam...


...stond dit schattige mandje mij op te wachten op tafel. Zomaar een cadeautje van mijn lieve dochter!


Het is nieuw, maar ik vind het superrrrrr leuk!
Zouden er vandaag nog verrassingen uit de lucht komen vallen?
Héérlijk toch?

Nog een fijne zondag!
Christelle.


12 opmerkingen:

  1. Wauw Christelle wat ben je toch een geluksvogel...wat een gave kadootjes heb je gekregen en wat een mooie wiegjes heb je weer bemachtigd.
    Zoveel geluk in 1 week betekend vast dat je het dubbel en dwars verdiend hebt.
    Geniet van al je mooie spulletjes en de lieve mensen om je heen.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Christelle, wat ontzettend fijn voor je zoveel mooie verrassings geschenkjes :)
    Het is werkelijk een schattig... oh pardon,dat zeg je niet tegen een jongetje..hihi....dus wat een stoere bink is ie :)
    De pakjes zijn zooo leuk, vooral het matrozen pakje, en de wiegjes.....wat een mazzeltje voor €15 allebei !!!
    Geniet er maar lekker van en ik wens je nog een hele fijne zondag avond.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi Christelle wat ben je lekker verwend. Ik vind de wiegjes helemaal het einde dat is toch geen geld voor 15 euro de twee. En dan die prachtige bekleding er nog bij. Is ook fijn om soms ook eens lekker verwend te worden.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi jeetje jij had echt een geluksweek, bofkont...

    Ik wens je veel plezier met alles en je Petit Colin popje is super leuk...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke verrassingen allemaal. Je hebt weer een mooie aanvulling bij je verzameling. Veel plezier ermee.

    Groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach het moet soms zo zijn Christelle een mens mag af en toe wel eens gelujk heben en kijk eens wat voor spulletjes allemaal geweliggg !
    Die wiegjes zooooo super mooi !
    Heel veel plezier ermee !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Christella,

    Wat een mooie "mannen"pop, alles staat hem ook...sinterklaaspak of een slageruniform..hihi..dat is gemakkelijk voor al je verhaaltjes.

    En dan die schattige wiegjes!!
    Het is in elk geval allemaal aan jou besteed!

    lieve groetjes
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou Christelle, jij valt erg met je neus in de boter!!! Geweldig wat lief allemaal zeg die mooie spulletjes!!! Ik kijk mijn ogen elke keer helemaal uit!!!

    Super post weer!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Felicidades por ese lindo muñeco, son mis preferidos, también la cuna y el otro muñeco, encontró unos lindos tesoros, feliz semana:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. liebe Christelle,
    een mooie pop jongen en hij is erg ijverig.
    De baby heeft een vriendelijk gezicht en een mooie jurk met linten, zodat ik alles leuk.
    De dromen van de kleine poppen moeders ......

    Met vriendelijke Grüßen, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Christelle! wat een mooi geschenk, deze Petit Colin pop met kleren!!! prachtig! En de 2 wiegetjes ook zeer mooi zijn. Ik ben zeker dat jij een mooi bekleding voor de tweede zal naaien!
    Jijheb ook een schattig mand van jouw dochter gekregen, hoor!
    Mijn kinderen zouden zeggen dat jij een gelukzak ben!!!
    Kisses
    Noëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, Christelle, wat veel mooie dingen in 1 week erbij!
    Dat is zeker jouw geluksweek!.
    Prachtig is het manneke van Petit Collin en de wiegjes zijn beeldig!
    Veel plezier ervan en ik ben benieuwd hoe het tuinsetje er uitziet.
    Groetjes,
    Ernestine

    BeantwoordenVerwijderen