vrijdag 15 maart 2013

Kinder serviesjes


In de voorbije vijf jaar heb ik toch enkele kinder serviesjes bijeen verzameld en wil deze graag eens met jullie delen. Ze zijn allen van porselein. Jammer genoeg zijn de meeste niet compleet, maar ik kocht ze dan ook voor weinig geld. Het serviesje hierboven is alles behalve compleet, het kostte dan ook maar 2 euro.



Deze hebben heel mooie kindertafereeltjes...



Hier ontbreekt één bordje, melkkannetje en suikerpotje.


 Van dit serviesje ben ik helemaal weg,  het is van Wedgwood met tekeningen van Beatrix Potter en de avonturen van Peter Rabbit op. Enkel één groot bordje ontbreekt. Omdat ik enorm veel van de tekeningen van Beatrix Potter hou, was ik er heel blij mee. Ik kocht het twee jaar terug op een rommelmarkt. Het lag opzij van een mevrouw haar kraam ergens verscholen in een blikken doos van peperkoek bovenaan in een bananendoos. Ik denk dat deze mevrouw niet goed wist wat ze deed, ik kocht het voor 2 euro inclusief het mooie peperkoekblik dat nu mijn keukenkast siert. Het is niet zo oud begin jaren '90, dit weet ik omdat ik het onlangs nog tegenkwam in één van mijn oude Ariadnes een speciale junior editie uit 1991. Toen was de nieuwprijs 189 gulden. Het zijn collector items.













Deze foto haalde ik van internet, zo moeten de serviesje origineel verpakt geweest zijn.

Fijn weekend!
Christelle.





9 opmerkingen:

  1. Ik vind een oud groot servies al zo mooi, maar zo een klein serviesje vind ik gewoon prachtig, zo klein en fijn!
    Geniet van het weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat heb je een geluk gehad met het prachtige Peter Rabbit serviesje.
    Ik ben zelf ook gek van Beatrix Potter en heb pas nog een heel mooi bord gevonden bij de kringloop.
    Super leuk die kleine serviesjes..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn die serviesjes superrrr mooi ....ik heb wel grote seviezen , maar nog geen kleintjes....

    Fijn weekend

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. liebe Christelle
    deze kleine pop dienst kan dicht bij het hart.
    .... de poppetjes zou ook graag een koffie-uurtje te maken met gebak, koffie en melk ......

    een prettig weekend,
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Christelle, wat schattig al die lieve kleine serviesjes, en wat heelijk dat je zo´n geluk gehad hebt met het Peter Rabbit serviesje :)
    Voor jou een heel fijn weekend !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Christelle,

    Wat een schattige serviesjes heb je verzameld. Mazzel dat je het Peter Rabbit serviesje helemaal compleet hebt gekocht voor maar € 2 :)

    Fijn weekend,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sono Manu, mi piace molto il tuo blog e mi sono incantata a guardare le foto romantiche delle tue bambole.Non sono una vera collezionista ma ne posseggo molte ed ho mantenuto anche quelle che avevo da bambina e che ora sono già considerate bambole vintage!
    Ho visitato e conosco Gand ed è una bellissima località!Ciao

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie verzameling heb je daar! Zo schattig. Ik houd ook erg van die kleine franse koffiekopjes.

    Fijn weekend,

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Christelle,
    erg leuk, dat je al je kleine serviesjes laat zien! En wat heb je geluk gehad met het Peter Rabbit serviesje, echt een koopje.
    Ik ben ook dol op serviesgoed van
    Beatrix Potter.
    Een gezellige zondag verder,
    Ernestine

    BeantwoordenVerwijderen